dilluns, 18 de maig del 2015

"Un Romeu de pega dolça", de Maria Mercè Roca



Als nens i nenes que s'esforcen
a fer les coses que els costen de fer.
I als qui els animen i els ajuden a perseverar.
(Maria Mercè Roca)

L'escola del llop Pepito fa cent anys i, per celebrar-ho, la senyoreta decideix que a la seva classe representaran una obra de teatre: Romeu i Julieta!

"Un Romeu de pega dolça" (Barcanova, 2014) amb il·lustracions de Bernadette Cuxart em fa pensar en la clàssica narració de Sebastià Sorribas "El zoo d'en Pitus" pels valors i sentiments que pot generar dins l'aula un projecte teatral elaborat des de dins i amb l'ajuda de tothom.

Però era molt emocionant,
perquè al barri només es parlava
de l'obra de teatre, i molts,
molts veïns van venir a col·labora-hi.

       La Júlia i en Joan Porquet fan de protagonistes de l'obra. Però quan estan a punt d'estrenar-la, el destí vol que el llop Pepito hagi de fer de Romeu, i el món li cau a sobre, perquè per més que s'hi esforci, és incapaç d'aprendre's ni una frase del text. Espantat com una mala cosa el llop Pepito es vol fondre... però rep molts ànims per part de tothom i comença assajar el seu paper a totes hores... tothom li fa de Julieta, perquè pugui aprendre el seu paper... I es posa molt nerviós quan la Julieta li diu allò d' "amor meu"... I jo em fonia perquè la Júlia és la nena que m'agrada més de la classe... A l'assaig general el Llop Pepito es mareja ja a la primera frase...



Tots els de casa em van dir
que m'ajudarien, que em sortiria molt bé
 i que, si no em sortia perfecte, el món
no s'acabava aquí.

Un Romeu de pega dolça parla precisament d'això, de la necessitat que tenim tots que ens ajudin a fer allò que no sabem, o que ens fa por o que pensem que no som capaços de fer. Tothom té una cosa o altra que se li resisteix. Sort que sempre hi ha algú que ens ajuda a superar-nos!



Però jo sabia que els amics,
l'escola i la família m'havien
ajudat a superar-me.
I és que, com diu la meva iaia,
un tot sol no arriba enlloc!

Es tracta, doncs, d'una obra breu on queda palès el treball en equip però sobretot la importància de l'ajut i el recolzament que pot rebre qualsevol noi o noia amb problemes de timidesa, de por o de manca d'iniciativa.

Les il.lustracions, clares, ampul·loses i lluminoses es barregen amb el text com si volguessin implicar-hi també el lector tot convertint-lo també en protagonista d'una obra simpàtica, molt positiva i atractiva.


Josep Maria Aloy

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada